Sygnaliści – informacje
W Banku Spółdzielczym w Grębocinie wdrożyliśmy zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Na jej podstawie wprowadziliśmy procedurę, która w szczególności przeznaczona jest dla byłych i obecnych pracowników, współpracowników, kandydatów do pracy, stażystów, dostawców, kontrahentów, osób reprezentujących akcjonariuszy czy członków organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje obszary takie jak:
Co powinno zawierać zgłoszenie
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie:
Nie rozpatrujemy zgłoszeń anonimowych, dlatego podczas składania zgłoszenia potrzebujemy informacji takich jak: imię i nazwisko oraz dane do kontaktu (może to być np. adres korespondencyjny, adres e- mail, numer telefonu). Brak danych kontaktowych uniemożliwi komunikację – nie będziemy mogli potwierdzić, że przyjęliśmy zgłoszenie lub przekazać informacji zwrotnej po zakończeniu działań.
W ciągu 7 dni od wysłania zgłoszenia potwierdzimy, że je przyjęliśmy. Po jego analizie podejmiemy decyzję o trybie postępowania i rozpatrzymy je w ciągu 3 miesięcy (90 dni) od daty potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Jak przesyłać zgłoszenia
Zgłoszenia można wysyłać na adres: compliance@bsgrebocin.pl.
Wszystkim osobom, które zgłaszają wnioski zapewniamy poufność.
Tekst ustawy o ochronie sygnalistów dostępny TUTAJ.