Serwis używa pliki cookies!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania.
Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”
Zatwierdź
Zatwierdź
Wspólnoty mieszkaniowe mogą się ubiegać o przyznanie kredytu na:
Kredyt jest udzielony wspólnotom mieszkaniowym pod warunkiem:
Kwota kredytu jest uzależniona od wysokości miesięcznych wpływów na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej wg historii z ostatnich 6 miesięcy przed złożeniem wniosku o udzielenie kredytu.
Kredytobiorca jest zobowiązany do prawnego zabezpieczenia kredytu poprzez:
- ustanowienie hipoteki na nieruchomości, prawie użytkowania wieczystego, spółdzielczym
- dokonanie cesji praw z polisy ubezpieczeniowej nieruchomości wspólnej,
- poręczenie osobiste współwłaścicieli nieruchomości wspólnej,
- pełnomocnictwo udzielone Bankowi do dysponowania rachunkiem funduszu remontowego wspólnoty mieszkaniowej,
- innych wymaganych przez Bank form zabezpieczenia przewidzianych prawem cywilnym lub wekslowym.
Wymagany minimalny udział środków własnych Kredytobiorcy wynosi 10% łącznych nakładów inwestycyjnych. Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej, obowiązującej w okresie naliczania odsetek. Wysokość stopy procentowej ustalana jest w stosunku rocznym, w oparciu o zmienną stopę WIBOR 3M, powiększoną o stałą marżę Banku.
Wysokość pożyczki określona jest w umowie kredytowej.
- złożenie przez Wnioskodawcę wszystkich wymaganych przez Bank dokumentów,
- posiadanie przez Wnioskodawcę zdolności kredytowej
- ustanowienie prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu, zaakceptowanego przez Bank,
- posiadanie czynnego rachunku funduszu remontowego w Banku; w szczególnych przypadkach dopuszcza się możliwość pozostawienia rachunku funduszu remontowego wspólnoty w banku, w którym dotychczas był prowadzony pod warunkiem, że w Banku zostanie założony rachunek, na który raz w miesiącu będzie przelewana kwota składek wpływająca na fundusz remontowy (w takim przypadku należy przyjąć pełnomocnictwa do dysponowania obydwoma rachunkami).